Full rulle med lite “häng”

Hujeda mig, vilken fart vi haft i några dagar! I stort sätt har vi alla saker på plats, sen finns det ju alltid dom där “strö lådorna”, som man inte vet vart dom hör. 

Största “problemet” vi har nu framför oss är, hur vi ska få barnens sovrum funktionelt. Alla barnen ska sova i samma rum och rummet är ett pytterum men, jag har googlat många olika alternativ av små sovrum och jag börjar närma mig något funktionellt. 

Sen så ska gården fixas. Det växer en hel del ogräs och man måste nästan trimma det för att sedan få det att bli en fin gräsmatta. Hela framsidan av huset putsade jag i går men, resten av gården är som en djungel.

Idag fick jag veta att jag har ett jobb som väntar mig fr.o.m nästa månad. Det är ett halvtidsjobb som kommer att vara just passligt med tanke på våra dagisavgifter och dessutom kommer skolbarnen inte behöva vara på eftis/morris.

Mellan allt fixas med saker och jobb har vi naturligtvis varit hos mina föräldrar mellan varven och för att vänja mig själv, så snabbt som möjligt att ta cykel i stället för bil så, har jag lånat mammas cykel och pendlat med den. 

Bäst att bli van med detta för, min bil ska till skroten nästa vecka! 

Så har vi naturligtvis försökt ta det lugnt emellanåt också.

Leave a Reply

