Kluvna

Vet ni vad jag saknar mest just nu? Ja! Exakt! Det som är mest knepigt att ordna, nämligen gemensamm tid med gubben. Det är ju lite så att, en människa är aldrig nöjd, får man en sak så märker man att, man “gått miste” om en annan sak.

Egen tid har jag fått och jag tror absolut att, vi i fortsättningen kommer att ha det lättare om vi vill ha korta stunder för oss själva. Redan det att, man har ett ställe att gå till när egna väggar faller gör att vardagen blir en gnutta lättare. 

Men den där gemensamma tiden, den är ändå lite knepig, ni vet…5 barn vill man gärna inte truga på någon och fast jag vet att mina föräldrar klarar av det så vet jag också att, åldersskillnaden på barnen gör det inte lätt med rutiner för tillfället. För att få en dag att löpa med alla 5 måste man nästan ha lika hårda tag som i militären. Man måste hela tiden vara steget före och ha någonslags plan inför dagen, om man tappar tråden kan det vara svårt att reda ut den igen.

Vi har nu i några månader varit så kluvna med gubben. Vi har varit på olika håll och fast vi varit i samma utrymme har vi varit fast i våra egna sysslor.

Ofta delar vi på oss, så att en har dom större och en har dom mindre och när vi är hela familjen tillsammans hinner vi inte prata länge på tumis, fören någon kommer och avbryter.

Vi lever mitt i småbarnslivet nu, en tid som är väldigt intensiv, en tid då man många gånger tänker att, man vill ge upp! Men nej! Jag är fortfarande inte beredd att ge upp, jag litar på det att, det blir lättare, men jag är också beredd på att, det kräver ansträngning för att hålla glöden vid liv. 
 Så, tid tillsammans saknar jag, jag skulle vilja göra något tillsammans med gubben….jag vet bara inte vad?  

Idélådan är tom…

Leave a Reply

